Як захистити смуги громадського транспорту?

В чому проблема?

В Києві вже давно існують смуги громадського транспорту (далі “смуги ГТ”), але є декілька місць, де ці смуги постійно запарковані автомобілями і громадський транспорт змушений маневрувати в заторах, щоб об’їхати порушників ПДР.

Типові приклади постійної парковки на смугах: біля Ocean PLaza, біля бізнес-центру Євразія на Жилянский та поруч з радіоринком на Караваєвих дачах.

На фото нижче – смуга ГТ біля Ocean PLaza. При цьому, паркінг Ocean PLaza постійно пустий, хоча 3 години парковки коштують лише 20 грн.

Що ми пропонуємо?

В рамках проекту, що було подано на громадський бюджет, ми пропонуємо на запаркованих ділянках смуг ГТ встановити делініатори (розділювачі) по 200-250 метрів довжиною, щоб відокремити смугу фізичним бар’єром. Це не вирішить проблему заїзду на смугу, але вирішить проблему парковки на смугах.

Схожий підхід був використаний недавно на вулицях Покровська і Хорива і він чудово працює – водії зовсім перестали там паркуватись.

Для смуг громадського транспорту можна використати дещо інший тип делініаторів, які показані нижче на фото. Тип і висота делініатора остаточно буде визначено в ході реалізації проекту та проведення закупівлі.

Чому поліція не вирішує цю проблему?

Проблема в тому, що діючий закон не дає повноважень поліції виписувати штраф за порушення правил зупинки та стоянки без присутності водія. А водія в припарковному авто зазвичай немає. Щодо евакуації, то в законі чітко не прописані ситуації, в яких можна евакуювати авто, мабуть тому поліція останнім часом перестала це робити.

З 27 вересня вступає в силу новий закон, який дозволяє виписувати штраф саме на власника авто, а не водія. Також в законі чітко прописано можливість евакуації у випадку паркування на смугах ГТ.

Це дає додаткові інструменти поліції, але ми вважаємо, що це не вирішить повністю ситуацію з парковкою на смугах, з таких причин:

  • Порушень правил парковки дуже багато і у поліції ще довго не буде вистачати ресурсів на такі типи  дрібні порушення.
  • “Євробляхерам” немає сенсу виписувати штрафи, оскільки власник авто не є громадянином України і штрафи ніхто платити не буде
  • Завжди будуть водії, які будуть паркувати “на 5 хвилин” і таксисти на аварійці, яких просто не будуть встигати зловити на порушенні.

Якщо тролейбус поламається, то він заблокує смугу з делініторами?

Оскільки ці ділянки короткі (200-300 метрів), то їх не складно буде об’їхати, поки не приберуть поламаний транспорт. Зрештою, зараз громадський транспорт змушений завжди об’їжджати ці ділянки.

А чи не будуть ці делініатори заважати прибирати сніг?

Це була основна претензія, через яку Департамент Транспортної Інфраструктури КМДА не хотів допускати проект до голосування. Зрештою, вони погодились, що це не є критичною обставиною і вони якось справляться. Користь від пришвидшення руху ГТ більше, ніж складнощі з прибиранням снігу.

Як буде відбуватись поворот направо з другої смуги?

Є два варіанти: або буде встановлено знак, який це дозволяє, або делініатор не буде дотягувати до самого повороту, як це зараз реалізовано в розмітці смуг ГТ. Це буде вирішуватись в кожному випадку окремо в ході реалізації проекту разом з Департаментом Транспортної Інфраструктури.

Ці ваші делініатори не передбачені в державних будівельних нормах?

З 1 вересня в ступає в силу новий ДБН “Вулиці та дороги населених пунктів”, в якому в пункті 5.1.6 передбачені конструкції для відокремлення смуг громадського транспорту.

 

Голосуйте за проект за цим посиланням

Компромисс на Олимпийской

Метро Олимпийская выполняет роль локального центра торговли и бизнеса – тут находится множество различных точек притяжения: торговля, офисы, культурные и спортивные объекты. Пасажиропоток станции не маленький – 33 тыс. чел/день, это чуть меньше, чем на Майдане Незалежности.

Несмотря на популярность места, при проектировании зоны у выхода из метро, там не было предусмотрено ни одного коммерческого объекта, хотя такие места всегда привлекательны для бизнеса.

«Свято место пусто не бывает» и в наших реалиях отсутствия контроля и безнаказанности, эту нишу предсказуемо занимают стихийные торговые МАФы. С одной стороны, ми имеем определенного рода удобства — торговые киоски удовлетворяют потребности людей в быстрой и дешевой еде/напитках и товарах, тогда как в фасадных зданиях расположились более дорогие рестораны. С другой стороны — киоски являются источником мусора, создают преграды пешеходам и портят визуально городскую среду.

На схемее: синий – улицы, зеленый – пешеходная зона, желтый – входные группы в метро, красный – МАФы

olimp01

Вот так сейчас выглядит торговля на этом месте.

(більше…)

Рада з урбаністики Києва

Рада з урбаністики Києва – це громадська об’єднання організацій та активістів, що прагнуть розвивати Київ як зручне та комфортне європейське місто.

Хочемо поділитись нашими планами і закликати приєднуватись до наших проектів.

Чим ми займаємось?

Першим нашим проектом було написання маніфесту “Київ – зручне місто” до початку предвиборчої програми до КиївРади. Маніфест дозволив нам сформулювати принципи розвитку Києва і запропонувати до обговорення конкретні ідеї та решення.

В результаті, нам вдалось привернули увагу політиків і громадськості до питань розвитку Києва за принципами livable city.  Ми розпочали тісну співпрацю з:

 

Зараз ми працюємо над такими напрямками:

(більше…)

ЯК ВИРІШИТИ ТРАНСПОРТНУ ПРОБЛЕМУ ТРОЄЩИНУ?

Великою проблемою системи громадського транспорту Києва є погане транспортне  сполучення Троєщини з правим берегом. На Троєщині проживає близько 300 тис мешканців, що дорівнює розміру середнього обласного центру.

Метро на Троєщину почали проектувати ще на початку 80х. В 1993 році почали будівництво Подільського моста, по якому має пройти метро та автомагістраль, але міст досі не добудований. Кожен міський голова починаючи з Олександра Омельченка (1996-2006) обіцяв розпочати будівництво метро на Троєщину. Остання спроба була у Олександра Попова (2010-2014) у 2012 році, коли він начебто домовився з ВТБ банком про кредит, але будувати так і не почали.

Будівництво четвертої гілки метро є дуже дорогим і довготривалим проектом, який потребує значних стартових інвестицій для запуску першої ділянки. Навіть при найкращому розвитку подій ми не побачимо метро на Троєщині найближчі 5-6 років, тому є потреба в тимчасових або альтернативних рішеннях.

Радою з урбаністики Києва був проведений аналіз можливих варіантів вирішення транспортного сполучення Троєщини, які ми далі детально презентуємо. Нашою метою не є обрати найкращий варіант, а дати зрозуміти, що альтернативні та тимчасові рішення не можна ігнорувати і вони мають бути належно оцінені з технічної та економічної точки зору.

План нашого аналізу:
Опис поточної ситуації
Проект нової гілки метро на Троєщину
Розвиток міської електрички
Тимчасовий швидкісний трамвай
Кільцева лінія швидкісного трамваю
Відокремелені смуги для громадського транспорту
Висновки

(більше…)

Что делает общественное пространство привлекательным?

Привлекательные общественные пространства в городе (Great public spaces) это те, в которых проходят празднования, активная социальная и экономическая жизнь, там, где встречаются друзья, происходит общение и культурный обмен. Если городское общественное пространство хорошо выполняет свою роль, то оно становится «сценой», на которой протекает наша общественная жизнь.

Почему же одни общественные пространства становятся более успешными, а другие нет?

Оценивая тысячи таких пространств PPS (Project for Public Space) пришли к выводу, что успешные городские пространства должно обладать четырьмя основными качествами: они 1) доступны, 2) люди вовлечены в активности в этом месте, 3) место комфортно и хорошо выглядит, и, наконец, 4) это место, где происходит общение, где люди встречаются друг с другом. PPS разработали диаграмму, которое  поможет оценить насколько хорошим или плохим является общественное гродское пространство.

01_Place_Diagram-Converted3-530x453

(більше…)

Сценарии для Крещатика

Где-то год назад на одном мероприятии в Архитектурном клубе Константин Колесников озвучил идею использования сценариев в урбанистике. Собственно, проработка сценариев дает два позитивных момента, которые стоит учитывать.
(більше…)

Вимагаємо порядку біля станцій метро!

Згідно діючих нормативів, тимчасові споруди (МАФи) мають розміщувати не ближче ніж:

20 метрів від входів в метро,
20 метрів від пішохідних переходів,
20 метрів від зупинок громадського транспорту,
20 метрів від об’єктів пам‘ятно-охоронного значення,
5 метрів від проїзної частини вулиць.

Ці нормативи масово порушують вже роками. Контролювати дотримання цих норм — прямий обов’язок голови КМДА Володимира Бондаренко.

Оскільки Володимир Бондаренко балотуется на мера Києва (від партії Батьківщина), то він може тільки реальними справами довести свою спроможність управляти містом.

Вимагаємо від Володимира Бондаренка ТА партії Батьківщина навести порядок біля всіх станцій метро до 20 травня!

Для того, щоб краще зрозуміти масштаби порушень, нижче ми публікуємо фото найбільш засмічених станцій метро (станом на другу половину квітня). Якщо вашої станції метро немає у переліку нижче, але там також порушуються нормативи, то запостіть фото на сторіку Кияни проти МАфів або надсилайте нам на e-mail.
(більше…)

Як жити без метро на Троєщину?

Метро на Троєщину планується з початку будівництва цього району. Всі розуміють, що метро там дуже потрібне, але так само зрозуміло, що збудуть його ще дуже не скоро. Разом з тим, є нагальна потреба вирішення транспортної проблеми району, де проживає більше 300 тис киян.

Рада з урбаністики Києва проводить круглий стіл на тему можливих варіантів покращення транспортного сполучення Троєщини з правим берегом до будівництва метро. Експерти з транспорту представлять своє бачення на розсуд громадськості.
(більше…)

Кияни проти МАФів — попереджувальна акція протесту

У вівторок, 22 квітня 2014 року, ініціативна група міських активістів передасть представникам міської влади вимоги та пропозиції щодо наведення ладу з тимчасовими спорудами, що фактично окупували вулиці та площі Києва.
(більше…)

Zero